פעילות העשרה בעקבות הספר :) (מי שמעוניינ/ת ועובד/ת עם ילדים, ניתן לפנות דרך האתר לקבל מערכת פעילות במייל)
"אמא, הקראתי את כל הסיפור לבד" הכי מרגש שהם ממציאים סיפור משל עצמם :)
קיבלתי את הספר המקסים "שני והיצור הנועז" שכתבה מיטל כהן גרינברג. ספר מתוק על התמודדות עם פחד. סיפרתי את הסיפור לינאי שלי בן 4 שהקשיב בסקרנות ומשם לכיתה שלי , לילדי כיתה ב. קצת ממה שהילדים אמרו: "הסיפור היה מטורף כי הם פחדו אחד מהשני ובסוף הם הפכו להיות חברים ואפילו המפלצת עזרה לו." - מעיין "הילד אהב את הצבעים שכל כך פחד מהם." - אורי "זה סיפור דמיוני וגם הרגיע אותי . החלק שהכי הרגיע אותי זה כשהילד טייל עם היצור." - מיכאל "הילד היה אמיץ בסוף!" - תומר ממליצה באהבה💗
גליה בוגיסקי
מיטל אספתי אתמול את הספר מהדואר וחיכיתי שכולם יילכו לישון, ובשקט של הלילה קראתי אותו בעיון לאט לאט, צללתי למילים ולציורים המרהיבים, ואפילו אני בהיותי בת 53 נהנתי כל כך! תודה לך על החוויה, וכל הכבוד על הכישרון, החשיבה והמקצועיות בכתיבתו- כל חלום מתחיל במחשבה, ולא כולם יודעים להפוך מחשבה למעשה- את ידעת ולכן כל הכבוד על היותך מהאנשים ה ״נועזים״ 🎨🖌️ בהצלחה!
איריס נעמת
ספר ילדים מקסים שהוא בעצם כלי טיפולי המאפשר שיח על רגשות קשים או סיטואציות מורכבות. שני לא מצליח להירדם בלילה,הוא ניגש למגירת הצבעים שלו ובוחר חמישה צבעים שהוא אוהב: כחול,אדום,צהוב,שחור ולבן. את שאר הצבעים הוא ממש שונא ולכן כשהוא מצייר את החלל החיצון כפי שדמיין אותו כשהגננת דיברה עליו הוא לא מוכן שהצבעים אותם הוא שונא יכנסו לציור! כמי שעולם החינוך קרוב אליו,לא יכולתי להתעלם מבחירת הצבעים שהוא אוהב… מה שמאוד אהבתי זה המשך הספר בו מתוארת סערה המתחוללת בציור וגורמת לצבעים להתערבב… מה נוצר מערבוב הצבעים? ובעיקר איך ניתן לאוורר רגשות של ילדים ולאפשר להם לקבל כוחות ולהתגבר על פחדים!!! נכדיי בני ה5 וה 7 אהבו מאוד את הסיפור ואפילו התפתח שיח על הצבעים ,מה הם מסמלים,מה קורה אם מערבבים צבעים וכדומה .. ממליצה בחום!
פנינה אהרונוב
ספר הוא בעצם מטה קסם, או יותר נכון הספר הזה הוא מטה קסמים. בערב, אמרתי לבן ה - 6, שהפעם נקרא ספר חדש. הוא היה מרוצה כמובן. כי הוא כבר הספיק להתלונן מס' פעמים שהוא כבר מכיר את כל הספרים בספריה 😄 והגיע הזמן לחדש. הספר מקסים, כתוב יפה, פונה אל הילד בגובה העיניים - בנושא שכל ילד מכיר - ציור, צבעים שהוא אוהב וצבעים שלא מוצאים חן בעיניו. המקריא והקורא מפנימים שמותר לא להתחבר ולהרגיש רתיעה מדבר מסויים, אבל אפשר וכדאי לנסות לאט לאט לגשש ולהכיר.. אולי גם אנחנו נגלה פתאום מהצד השני את היצור הנועז שדואג לנו ומושיט יד לעזרה. כאמא, אני אוהבת ספרים שמאפשרים שיחה עם הילד המאזין על נושאים שהוא מכיר מחיי היום יום. לאחר שקראנו את הספר, לאט לאט ובחנו בדקדוק רב כל ציור - דיברנו על מה שני מרגיש, איך הבן שלי מרגיש, מה הוא חושב. הציורים מוסיפים הרבה עומק לסיפור והם מבטאים את משמעות הסיפור ללא מילים. תודה למיטל על ספר מקסים שמצטרף לספרי החובה שלנו בבית 🙂 בתמונה הספר והבחור הצעיר שלא מוכן לוותר על הספר החדש ❤️
אתי מויאל
שעת סיפור "שני והיצור הנועז" גני הילדים מנהלת אגף החינוך במועצה, ד"ר אושרה אלפסי, מגיעה לכל גני הילדים בחבל ומספרת סיפור. והשנה, הספר שנבחר עקב המצב במדינה הוא "שני והיצור הנועז", סיפור שנותן השראה ואומץ לילדים ולילדות בהתמודדות עם סערות פנימיות ותחושת בדידות. אושרה, בשם מר שמעון סוסן והמועצה, מעניקה לכל גן את הספר במתנה. "שני והיצור הנועז" נכתב ע"י מיטל כהן גרינברג, סופרת ותלמידתה לשעבר של ד"ר אושרה אלפסי. הסיפור המתאר מסע של גילוי בתוך ציור. זהו סיפור על היכולת שלנו להעז ולהתנסות, להתגמש ולהיפתח לרעיונות חדשים ולא לפחד כלל. מאיירת הסיפור שירלי ויסמן הכינה דף יצירה בעקבות הסיפור אותו ד"ר אושרה אלפסי מביאה עימה לגנים.
מועצה אזורית "חבל מודיעין"